جهان سوله اصفهان

سوله و سوله سازی با جهان سوله

جهان سوله اصفهان

سوله و سوله سازی با جهان سوله

  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم تعریفی از سوله بیان کنیم، می توانیم بگوییم سازه ای با سقف شیبدار است که برای طراحی و ساخت آن باید از محاسبات فنی استفاده کرد.  توجه کنید که اگر کیفیت جوشکاری، استفاده از پیچ و مهره و زنگ زدایی اگر به درستی انجام نشود، بهترین محاسبات هم نمی تواند کارآیی و استحکام مورد نظر شما را تایید کند. سوله اصفهان ساختمان فولادیی پیش ساخته ای است که عمدتا در تعمیرگاه، کارخانه و اسکلت ساختمان استفاده می شود. این سازه فلزی استحکام ایجاد می کند البته طراحی شما نیز در این مورد مهم است و باید به گونه ای ساخته شود که بتواند بارهای با وزن های متفاوت را تحمل کند. مصالح مختلف، زمین احداث پروژه و نوع سوله سازی می تواند در میزان تحمل بار موثر باشد.

 

سوله

سوله و ساخت سوله به سازه ای با سقف شیبدار گفته میشود. سازنده سوله در اصفهان در ساخت سوله اصفهان از اجزاء و تجهیزات به شکل زیر استفاده می کند: رفتر، استرات، ستون، سگراد، پرلین، پیچ و مهره، سینه بند و از این قبیل تجهیزات. متریال و استفاده از دستگاههای جوشکاری و برشکاری مرغوب در ساخت اسکلت فلزی سوله اصفهان تعیین کننده کیفیتت و طول عمر سوله میباشند. در طراحی سوله اصفهان طول ، عرض ، ارتفاع ستون ، ارتفاع تاج ، شیب سقف ، وجود نورگیر سقف و ارتفاع سکوی جرثقیل سقفی اهمیت ویژه ای دارد.

 

سوله سازی

سوله سازی در شهر های شرقی اصفهان که در دامنه کویر قرار گرفته است بار برف کمتری دارد لذا طراحی و ساخت سوله در این مناطق با متریال سبک تری امکان پذیر است و با شیب 10% الی 15% اجرا میگردد.در صورتیکه در مناطق غربی و برف خیز استان اصفهان ترجیحا از شیب 20% الی 25% استفاده میگردد.

در خرید سوله دست دوم چند مورد حائز اهمیت است که شامل : طول ، عرض و ارتفاع (جهت مکان مورد اجرای سوله) اهمیت ویژه دارد.

به هنگام خرید سوله دست دوم مخصوصا سوله دمونتاژ شده روی زمین و یا نصب نشده تضمین اجرای صحیح نصب سوله و بدون عیب بودن آن از فروشنده الزامیست چراکه در بعضی موارد دیده شده سازه هایی که به علت معیوب بودن در اجرا نصب نگردیده و به صورت سوله دست دوم فروخته شده و خریداران را در زمان نصب سوله متحمل هزینه های زیاد و پنهانی نموده است.

در این بخش علی رقم اینکه اجرای فنداسیون سوله ساده به نظر میرسد ولی جزء مهمترین بخش اجرای سوله است چرا که تمامی نیروهای بار باد ، زلزله و برف هر منطقه توسط فنداسیون به زمین منتقل می گردد. از جمله مسائل حساس اجرای فنداسیون سوله آکس بندی صحیح گونیا بودن آن و علی الخصوص خط تراز آن است که در سازه هایی که دارای جرثقیل سقفی میی باشد بسیار پر اهمیت میباشد.

 

 

ساخت سوله

ساخت سوله سبک از جمله درخواست های اکثر کارفرمایان میباشد. دلیل آن هم مشخصا کاهش هزینه های اجرای سوله اصفهان می باشد. نکته حایز اهمیت در این میان حفظ کیفیت و  تضمین امنیت اجرای سوله است.

غالباً جهت ساخت سوله صنعتی  و ساخت سالن های صنعتی از قطعاتی با ابعاد متغیر استفاده می شود که وزن و ابعاد این قطعات با توجه به نوع کاربری هر واحد صنعتی تغییر می یابد که مهمترین عوامل مؤثر در وزن سالنهای صنعتی عبارتند از: موقعیت مکان مورد نظر جهت سوله سازی از نظر سرعت وزش باد و نیز بیشترین میزان بارش برف، ارتفاع ستونها، دهانه سالن و در صورت لزوم ساخت جرثقیل سقفی .

طراحی سوله در ابتدا باید متناسب با طراحی ساختمان و دارای استحکام قابل قبولی باشد. هم چنین ساخت سوله باید به گونه ای باشد که از عیوب ذاتی سازه های تیرورقی در سوله بتواند پرهیز کند. یکی از مزایای سوله این است که سوله سازی می تواند برای ساختمان های بسیار بزرگ طراحی و اجرا شود زیرا دارای فونداسیون سبکی در مقایسه با سازه های مشابهه تیرورق می باشد.

سوله باعث ایجاد استحکام می شود و این استحکام بسته به نوع طراحی شما متفاوت است. سوله برای سازه هایی که ابعاد بزرگی دارند، می تواند بسیار موثر باشد. ساخت سوله باید به گونه ای باشد که بارهای مختلف را بتواند بر روی خود تحمل کند. البته میزان بار بستگی به زمینی که پروژه احداث می شود و هم چنین نوع سوله سازی متفاوت است و ضریب استحکام مختلفی دارد.

سیستم فضاسازی داخلی باید به صورتی انتخاب شود که از قطعات پیش ساخته تشکیل شده باشد به صورتی که سرعت بالای نصب و برپاساختن سازه، زمان کلی ساخت را کاهش می دهد. هم چنین باید از قطعات سبک استفاده کرد که وزن ساختمان کم شود و نوع سیستم با سیستم سازه ای انتخاب شده سازگار باشد و بتواند در برابر آتش محافظت شود.

 

قیمت سوله

برای اقتصادی شدن سوله سازی و قیمت سوله ، باید از عملکرد مرکب بین دال بتنی و تیر فولادی که در هر سه روش امکان پذیر است، استفاده شود. حفاظت قسمتهای فولادی سقف  از آتش سوزی در اجرای سقف مسئله ی مهمی است که باید به آن توجه شود. سقف کاذب گزینه ی مناسبی برای این کار است. در سازه های فلزی مانند سوله، معمولا دیوارهای خارجیی باربر نبوده و برای ساخت آن ها با توجه به شرایط باید از مصالح مختلف استفاده شود.

اگر بخواهیم سقف سوله اصفهان را پوشش دهیم باید از پانل با عایق پشم و شیشه، ورق گالوانیزه، ایرانیت، پشم و سنگ استفاده شود. برای اجرای فونداسیون باید ابتدا زمین را تسطیح کرد سپس عملیات های بتن ریزی و بولت گذاری و ... را انجام داد. برای ساخت درب و پنجره ها باید از آلومینیوم، آهن یا PVC استفاده شود. 

اگر بخواهیم دو ساختمان با سازه فلزی و بتنی را که از نظر ابعاد و ارتفاع یکسان می باشند، مقایسه کنیم، ابعاد ستون و تیرهای ساختمان های با اسکلت فلزی از ساختمانهای بتنی کمتر است و فضایی که سازه بتنی اشغال می کند و فضای مرده، در ساختمان های بتنی بیشتر است.

 

سوله دست دوم

برای خرید سوله دست دوم باید توجه کرد که طول، عرض و ارتفاع سوله اصفهان با مشخصات درخواستی خریدار مطابقت دارد یا خیر. در بسیاری از موارد دیده شده زمان ارائه مشخصات طول و عرض سوله، افراد بعضی اوقات آکس تا آکس اندازه داده شده و بعضی اوقات پشت تا پشت و در زمان اجرای فنداسیون سوله دست دوم بعضا برعکس اجرا شده و همین امر باعث می شود نصب سوله اصفهان امکان پذیر نگردد و مشکلات زیادی ایجاد می نماید و یا در مواردی امکان اینکه قبل از خرید سوله دست دوم صورت پذیرد. فنداسیون اجرا شده و در کنترل ابعاد طولی و عرضی هریک از طرفین خریدار و فروشنده سوله دست دوم ابعاد را در آکس تا آکس و پشت تا پشت جابه جا گفته و دچار مشکل شوند و پس از هزینه های مکرر این سوله دست دوم از سوله نو هم گران تر تمام می شود.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی